~ No matter how far apart we are, this heart insyaAllah won't change. ~

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Pregnancy tickers
Tuesday, April 27, 2010

Majalah

Posted in by wani | Edit

selama ni aku duk layan ujang, gempak, apo, dan komik-komik jepun macam hot gimmick.

tapi sejak da besar konon-kononnya ni, aku kena paksa diri baca bahan-bahan yang sedikit berat.
wah gitu!

nona keluaran april 2010 edisi khas perkahwinan.

fuh!
aku hampir terlepas nona edisi khas perkahwinan.
satu benda aku nak kongsi tentang kebaikan serta kepentingan mengumpul majalah-majalah perkahwinan
yang aku dapat dari jovian mandagie kat dalam majalah nona edisi khas perkahwinan:

jovian kata, "kesilapan pasangan pengantin yang lazim dilakukan ialah menyerahkan semua idea dan konsep di
tangan pereka. apa kata gunakan tip ini sebagai panduan."

1) kumpul seberapa banyak majalah pengantin sebagai rujukan.
2) gunting apa sahaja rekaan yang anda suka.
3) sediakan sebuah buku untuk anda lekatkan semua gambar yang menjadi pilihan.
4) scrap book inilah yang perlu anda bawa kepada pereka atau wedding planner sebagai rujukan supaya mudah untuk wedding planner mengetahui apa sebenarnya yang anda inginkan. tidak semua pereka atau wedding planner mampu membaca segala yang terkandung dalam kotak fikiran anda.
5) bekerjasama bersama pereka. bukan membiarkan pereka menentukan segalanya.
6) pereka adalah penasihat dalam memastikan impian anda menjadi kenyataan. at the end of the day, this is your wedding not the designers!

jovian ada juga bagi sedikit tip untuk wanita yang bertudung:

1) jangan memilih warna yang terlalu flamboyant atau berwarna warni.
2) rekaan perlu sederhana dan tidak terlalu sarat.
3) pilih rekaan yang menampilkan elegant dan tampak sopan.
4) cuba bereksperimentasi dengan gaya tudung.
5) fabrik yang sesuai: french lace, italian ciffon, ciffon silk dan duchess satin.

aku harap entry ni membantu.
selamat mencuba!
hihi.

10 Comments


  1. Aty Fared says:

    yeaahh.. beTul cakap Jovian tu.. akceLi ..i pon dah bace magaziNe ni.. tapi biLer u highlight its much more better tuk i... :) thanks.. :)

    April 28, 2010 at 8:31 AM

  2. wani says:

    banyak kelebihan kumpul majalah:

    1) contoh design baju banyak.
    2) contoh gubahan hantaran banyak. (bagi sesiapa nak buat hantaran sendiri)
    3) benda-benda penting kita tak sedar kecuali bila baca majalah sebab majalah selalu highlight benda penting.
    4) petua dan tips.
    5) cerita dan pegalaman orang lain yang boleh dibaca sebagai panduan.
    6) dan baaaaaanyak lagi.

    hihi. tak rugi beli dan kumpul majalah, kan?
    :)

    April 28, 2010 at 9:20 AM

  3. poohcute says:

    ok, nt aku nk kawen aku gune tips ni. time kaseh wani berkongsi..hehehe ;)

    April 28, 2010 at 3:56 PM

  4. wani says:

    sama-sama cik rosze.
    heeeee.

    ehem ehem.
    bunyi macam tak lama je lagi.
    ;)

    April 28, 2010 at 8:43 PM

  5. Anonymous

    fara pn wat gtu.. ade satu scrap book tuk baju nikah, resepsi n sanding. siap ade nota tampal2..mcm nak exam!heee..

    April 29, 2010 at 5:30 PM

  6. wani says:

    oyeh!
    selain perlu catat dalam buku dan excel contohnya, scrap book ni penting gila ok!
    hihi.

    tampal jangan tak tampal.
    makin banyak tampal, makin banyak idea.
    makin banyak idea, makin keliru nak buat pilihan.
    hikhik.

    April 29, 2010 at 8:32 PM

  7. poohcute says:

    eh. insyaAllah de jodoh 3-4thn lg.
    nk kje sta0n due dlu.

    aku da jmpe femly die. gile ketar..haha

    May 2, 2010 at 2:34 PM

  8. wani says:

    sila ym aku.
    aku nak tahu cerita selanjutnya weh!
    =D

    happy for you!

    May 3, 2010 at 11:53 AM

  9. poohcute says:

    aku online je. sila buzz bile ko free.hehe ko pn sunyi sepi. kire xjd beli kain aritu la ea??

    ouh2.

    May 3, 2010 at 10:34 PM

  10. wani says:

    aku busy keje konon-kononnya.
    ahaks!

    pasal kain, sila rujuk entry terbaru.
    hek.
    =B

    May 4, 2010 at 9:44 AM